Wednesday, March 18, 2009

ALahAi PenJaGa KaunTer TikeT...

Nak dijadikan kisah lar di Terminal Sungai Nibong..
ader lar satu kaunter ni..saya dah seorang kawan saya telah pegi ker salah satu kaunter tiket bas ni sbb nak cari tiket pegi JB.. kawan saya ni nak cari lar tiket bas yang paling awal sekali pada hari esok nyer..kami pun cari dan terus mencari, dan jumpa lar kat sebuah kaunter ni..kami tanya lar.. "kak, tiket pergi JB awal pagi esok ader tak..?kalau leh kami nak tiket yang terus jer ker JB, tak singgah mana-mana sbb nak kejar masa.." lepas tu kakak ni dok promote lar tiket bas dia yang kononnya mmg direct dan tak singgah mana-mana dengan cara cakap yang tak pandang langsung muka kami ni..kawan saya pun ambik lar sbb kitorang sangka dalam jam 8 dah boleh smpai..dah la penjaga kaunter tu cakap acuh tak acuh jer..mmg kurang ajar lar..yelar, kita dah lar nak beli tiket dia, sekurang-kurangnya layan lar dengan beradab..saya ni pantang betul kalau dah nama orang Malaysia tapi tak jaga adab...nasib baik lar kawan saya tu suruh sabar...kalau tak dah kena sembur dah kakak tu...

keesokkan hari nya..kawan saya pun balik lar JB..dia cakap bas ni berhenti sana, berhenti sini..memang penipu lar kakak kaunter bas tu..memang sekadar cakap jer..sengaja menipu untuk melariskan jualan tiket dia..disebabkan bas tadi yang berhenti merata tempat, kawan saya ni sampai pukul 9 malam dan dia sepatutnya balik ke tempat lapor diri sebelum pukul 10..apa lagi kawan saya ni terpaksa didenda kerana tak sempat balik sebelum pukul 10..geram betul..kalo tahu lambat macam tu, baik naik kapal terbang..cepat dan baloi...betul tak..??

sepatutnya kakak kaunter bas tu tak boleh lar cakap ikut sedap dia jer tanpa tanya sendiri dengan pemandu bas..sikap mereka ini menyusahkan orang lain jer..kalau ya pun nak lariskan tiket biar lar info yang diberi tu tepat..perkhidmatan sesebuah pengangkutan bukan bergantung kepada pemandu semata-mata tapi semua pihak yang terlibat..termasuklah penjaga tiket ni..betul tak..?

No comments:

Post a Comment